Efedrin i bantningsmedel

Förut fanns det ofta efedrin i olika bantningsmedel. För det mesta var det efedrin i olika bantningspiller. Detta var för att efedrinet hade en positiv effekt på viktminskningen. Överviktiga personer äter ofta alldeles för mycket. Betydligt mer än vad de behöver. Dessutom kan de ha sötsug och dåliga köpvanor, tex handla en massa onyttig mat och liknande. Detta skapar för de flesta en negativ spiral, och man går upp i vikt. Eftersom efedrin tar bort eller lättar på vår hunger och vårat sötsug, så fick man på så sätt lättare att motstå onyttiga saker. Det gör också att man äter mindre när det väl är dags att äta en måltid.

Bantningsmedel med efedrin påverkar dock inte bara våra matvanor, utan det påverkar också vår trötthet. Efedrinet stänger av eller minskar tröttheten beroende på dos. Det gör att vi känner oss som om vi hade otroligt mycket energi, vilket på det viset gör att vi kan träna mycket längre. Träningen känns totalt sett väldigt mycket enklare, och många som tidigare har problem med motivationen kan då förbättra den. Eftersom vi orkar träna mer längre och effektivt så får vi mycket snabbare resultat från träningen och det brukar öka motivationen ännu mer. Förutom att efedrinet gör att vi känner oss pigga vid träning så gäller det också under andra delar av dagen. Eftermiddag, arbetstid osv.

Vill du läsa mer om efedrin kan du gå in på länken högst upp. Där hittar du info och mer fakta om vad det ger för biverkningar och effekter. Det är bra att veta innan du börjar använda efedrin som bantningsmedel. Du hittar också info om andra kosttillskott som till exempel aminosyror som är bra för muskelökning.

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Naturläkemedel

Efedrin är ett naturläkemedel som använts av människor i flera tusen år, men idag framställs det även på syntetisk väg. Sen efedrin blev olagligt att sälja i Sverige så har användandet minskat, även om man aldrigt talade om det som ett naturläkemedel. Men du känner säkert till andra vanliga naturmedel som till exempel omega-3, rosenrot och ginseng. Alla tre har visat sig ha flera bra hälsoeffekter. Däremot används de inte alltid för att man ska bli av med problem. Istället är det vanligt att man använder naturläkemedel för att hindra att man får problem. Som till exmepel med omega-3 som visat sig ha bra hälsoeffekter på hjärtat och som livsmedelsverket rekommenderar att man tar varje dag. Det är ju knappas bara personer med hjärtproblem som använder detta. Omega-3 är ju ett av de absolut mest säljande kosttillskotten i Sverige. Jag skriver hellre att omega-3 är ett kosttillskott än naturläkemedel eftersom nästan alla tar det för att få i sig de fettsyror man inte får i sig från kosten, och kosttillskott är ju tillskott till kosten.

Naturläkemedel har blivit väldigt populärt de senaste åren, och intresset växer fortfarande. Idag säljer nästa alla butiker med kosttillskott och hälsokost även naturläkemedel. Kanske inte bara pga att de säljer, utan också för att det har bevisats fungera i många studier. Här kan du läsa mer om var du kan köpa naturläkemedel.

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Magträning bra och effektivt

Undrar du hur man gör magträning bra och effektivt? Det finns flera sätt. Det mest populära är styrketräning med eller utan redskap. Det går bra att endast göra magträning med kroppsvikten, men genom att använda vikter får magen en större utmaning. Mer motstånd ger tuffare träning helt enkelt. Här förklarar jag kortfattat om bra och effektiv magträning.

Till att börja med: Hur lång tid har du på dig att träna? Och hur många gånger per vecka? Magträning tar inte så lång tid, och för att få rätt återhämtning och utveckling bör man bara köra magträning ett fåtal gånger i veckan. Två till tre gånger fungerar bra. Gärna i 20-30 minuter.

Välj ut tre eller fyra magövningar. Gör dessa i fyra set. Ett uppvärmingsset och tre riktiga set. Under det första setet kör du ca 15-20 reps för att komma igång med varje övning, värma upp och vänja magmusklerna vid den. De andra tre seten är din riktiga magträning, dvs de set du gör för att få resultat av din magträning. I de tre seten gör du åtta till tolv repetioner. Ta en paus på ca en och en halv minut mellan varje set så att du orkar ge allt när det gäller. Vissa väntar en minut bara, medan andra kan vänta tre minuter, ta det som passar dig. Men tänk på att vilan mellan seten kan ge väldigt mycket, du får ut mer av din magträning.

Så tränar du magen bra och effektivt. Vill du läsa mer om magträning kan du gå in på länken där uppe.

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Magrutor

Magrutor är magmuskler som syns när man har ett lågt procent kroppsfett. Fettprocenten är alltså låg över hela kroppen och inte bara över magen. För att få fram magrutorna krävs det alltså att man bränna bort fettet som döljer dem. Tre saker krävs för att nå dit och få magrutor.

Nummer ett är att sköta träningen, inte bara magträningen utan även det andra. Magträning gör man främst för att bygga och behålla magmusklerna. Den andra träningen, till exempel jogging, promenader, cykling och liknande gör att du bränner fett. Välj någon extra träning som passar dig så kommer du märka att fettförbränningen ökar.

Det andra är att äta bra mat. Inte för mycket mat, men samtidigt behöver du ha i dig protein för att inte musklerna ska brytas ner. Du kan antingen räkna kalorier, eller så förljer du en proteindrik diet. Utan rätt kost så kommer du inte få magrutor. Allt hänger i längden på hur mycket kalorier du får i dig. För mycket gör att du går upp i vikt, för lite får dig att bränna fett och gå ner i vikt.

Det tredje och sitsta är återhämtningen. För mycket träning ger bara dåligt resultat. Du blir övertränad och magmusklerna hinner inte växa. Dessutom kan dålig återhämtning också påverka fettförbränningen om du sköter kosten dåligt. Träna därför magen två till tre gånger i veckan. Tänk också på att sömnen är en väldigt viktig del av återhämtningen. Det är i princip detta du behöver veta för att få magrutor.

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Proteinpulver

Proteinpulver ger ett tillskott av protein, vilket är väldigt viktigt om man inte får i sig allt protein man behöver från kosten. Vill du ha större muskler och inte har så bra koll på din kost så är proteinpulver ett mycket bra kosttillskott för dig. Proteinpulver är det absolut vanligaste kosttillskottet, det finns inget som säljer lika mycket. Mest populärt är vassleproteinpulver.

Ta ett par skopor vassleprotein när du har tränat klart. Då är oftast magen rätt tom och kroppen kan då ta till sig proteinet snabbt. Beroende på ingredienserna så innehåller 100 gram proteinpulver ca 70-85 gram protein. En rekommenderad dos ger ca 25-50 gram protein, men du kan ta ännu mer om du tror att du behöver det.

Det finns väldigt många tillverkare av proteinpulver, och ännu fler sorter. Oftast är inte skillnaden mellan ingredienserna särskilt stor, vilket gör att många tittar extra mycket på priset och vad andra tycker om smaken. Är det första gången du ska köpa proteinpulver kan du helt enkelt kolla upp vad andra rekommenderar. Det brukar finnas kommentarer under produkterna hos olika kosttillskottsbutiker på nätet. Läs dem.

Vill du bygga muskler och funderar på att köpa ett kosttillskott? Då är proteinpulver ett mycket bra val.

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Länkar

Kataloger för länkar:

1000länkar.com - gratis länkkatalog
SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar